Projekt "Mały Mistrz"

Głównymi celami stawianymi przed programem Mały Mistrz są:

  • Poprawa stanu zdrowia, sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych uczniów klas I-III.
  • Wsparcie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania fizycznego w zaplanowaniu i przeprowadzeniu ciekawych zajęć wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej.
  • Promowanie nowych, atrakcyjnych form zajęć ruchowych zgodnych z nową podstawą programową.
  • Monitorowanie stanu zdrowia, rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej uczniów klas I-III szkół podstawowych.
  • Określenie preferencji w wyborze aktywności fizycznej uczniów.
  • Zachęcenie uczniów do podejmowania nowych form aktywności fizycznej.

Zdobywanie sprawności przez naszych uczniów:

Sprawność rowerzysty.

 Szczegóły: http://www.malymistrz.pl


Projekt "Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III w Gminie Ostrów Wielkopolski”

W bieżącym roku szkolnym kontynuujemy realizację projektu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.

Na realizację tego zadania Gmina otrzymała 366.281 zł.

Głównym celem projektu jest wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych.

Szkoła nasza została doposażone w sprzęt oraz materiały i pomoce dydaktyczne dobrane odpowiednio do rozpoznanych potrzeb i zaplanowanych zajęć.

Planowany termin zakończenia projektu: 30.06.2013r.

Nazwa tegorocznego „Z zabawą przez świat”

W roku szkolnym 2012/2013 działaniami projektowymi objęto uczniów klas I- III, którzy uczestniczą w zajęciach:

  • dla uczniów mających trudności w czytaniu i pisaniu;
  • dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
  • dla uczniów uzdolnionych w zakresie umiejętności matematyczno-przyrodniczych;
  • z gimnastyki korekcyjnej.

ORTOGRAFFITI

Błąd w mowie i piśmie jest jak tłusta plama na fotografii matki, którą kochasz.” Warto b poprawnie i czytelnie pisać w języku ojczystym. Od kilku lat uczniowie naszej szkoły biorą udział w programie terapeutycznym ORTOGRAFFITI polecanym przez wydawnictwo OPERON. W oparciu o profesjonalne pomoce dydaktyczne dzieci kształtują nawyk poprawnego pisania zarówno pod względem kaligrafii, jak i ortografii. Uczą się poprzez zabawę i dzięki temu szybko pozbawiają się złych nawyków piśmienniczych. Kolorowa szata graficzna książek oraz różnorodność ćwiczeń jest doskonałą motywacją do pracy. Efekty podejmowanych działań są widoczne na sprawdzianach, a przede wszystkim na dyktandach.


Realizujemy program „Owoce w szkole”.

Zachęcamy do częstego jedzenia owoców i warzyw. Dla naszego zdrowia powinniśmy jeść je co najmniej 5 razy dziennie, czyli sięgać po 5 porcji owoców lub warzyw. Jedna porcja to na przykład jabłko, gruszka, pomarańcza, miseczka truskawek lub poziomek, szklanka soku owocowego, chrupiąca marchewka lub pożywny marchewkowy sok, banan, brzoskwinia, miseczka sałatki lub surówki (owocowej albo warzywnej). Jest z czego wybierać, więc na pewno każdy znajdzie to, co lubi.

Program „Owoce w szkole”, przyjęty przez Radę Ministrów, polega na dostarczaniu owoców i warzyw dzieciom w placówkach edukacyjnych i jest częścią inicjatywy zaproponowanej przez Unię Europejską. W jego realizacji pomaga nam Agencja Rynku Rolnego.

Produkty zakwalifikowane do dystrybucji w szkołach to owoce świeże: jabłka, gruszki, truskawki, warzywa świeże: marchew, rzodkiewka, papryka słodka, ogórek oraz przetwory: soki owocowe, warzywne i owocowo-warzywne.

Celem programu „Owoce w szkole” jest ukształtowanie wśród dzieci nawyków żywieniowych, polegających na regularnym spożywaniu owoców i warzyw. Konsekwencją podniesienia świadomości uczniów w zakresie zdrowego żywienia będzie ograniczenie występowania wśród dzieci nadwagi i innych chorób cywilizacyjnych, spowodowanych zbyt małym spożyciem owoców i warzyw.

Owoce i warzywa dostarczane uczniom w ramach programu spełniają wymagania jakościowe i zdrowotne określone w przepisach Unii Europejskiej i przepisach krajowych. Dostarczane owoce i warzywa są gotowe do bezpośredniego spożycia - czyste, wystarczająco rozwinięte i odpowiednio dojrzałe, zdrowe.

W programie „Owoce w szkole” przewidziane są również działania towarzyszące. Uczniowie klas I-III uczestniczący w programie biorą udział w różnorodnych i mających i ciekawą formę zajęciach, a ich przebieg sprzyja inicjowaniu działań z zakresu zdrowego stylu życia.


Mleko w szkole


Picie mleka w szkole to pomysł, który od wielu lat we wszystkich polskich szkołach. Również nasza szkoła przystąpiła do programu. Zależy nam na zdrowym rozwoju podopiecznych, dlatego dbamy o to, aby w ich codziennej diecie nie zabrakło pożywnego mleka. Dzieci chętnie korzystają z kartonika mleka, który wypijają do śniadania. Picie mleka wzmacnia przede wszystkim kości młodych ludzi, które w okresie szkolnym rozwijają się bardzo szybko. Zależy nam przede wszystkim na tym, aby od najmłodszych lat wpajać naszym uczniom zdrowe nawyki żywieniowe. Odpowiednia ilość białka w diecie dziecka chroni je przed wieloma chorobami, dlatego w naszej szkole na kartonik mleka każdy uczeń czeka.




"Lepsza Szkoła" ogólnopolski projekt edukacyjny.


LEPSZA SZKOŁA to projekt przeznaczony dla nauczycieli korzystających z podręczników GWO.

Programy LEPSZEJ SZKOŁY pomagają w weryfikacji wiedzy uczniów, badaniu efektywności nauczania oraz w przygotowaniach do egzaminów zewnętrznych.

Nauczyciele uczestniczący w programach LEPSZEJ SZKOŁY:

  • sprawdzają wiedzę i kompetencje uczniów za pomocą specjalistycznych testów,
  • dzięki szczegółowym raportom porównują wyniki swoich uczniów z wynikami klas z całej Polski i dobrze planują swoją pracę,
  • otrzymują zaświadczenie o udziale w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym.

 

Matematyka Innego Wymiaru

Celem głównym projektu jest poprawa wizerunku matematyki i zwiększenie zainteresowania uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich kontynuacją kształcenia na kierunkach ścisłych i pokrewnych, gdzie kluczowym przedmiotem jest matematyka poprzez opracowanie i wdrożenie innowacyjnego systemu nauczania matematyki na zajęciach pozalekcyjnych ELITMAT TEAM-LEADER-SPACE.

Projekt oprócz rozwijania zdolności matematycznych młodych ludzi na wszystkich etapach edukacji zakłada również odnalezienie w Polsce największych matematycznych talentów. Skierowany jest on do uczniów zarówno szkół podstawowych, gimnazjalnych jak i ponadgimnazjalnych, ponieważ ważne jest systemowe podejście do rozwiązania problemów związanych z edukacją matematyki, z uwagi na to, że niechęć uczniów do wybierania kierunków na uczelniach wyższych technicznych, jak i niski poziom wiedzy z zakresu matematyki wśród studentów jest logiczną konsekwencją zaniedbań w nauczaniu matematyki również na niższych szczeblach edukacji, począwszy od pierwszych klas szkoły podstawowej.

Organizacja MATEMATYCZNYCH MISTRZOSTW POLSKI pozwoli wskazać i nagrodzić najzdolniejszych uczniów w powiatach, województwach i kraju. Jednak dla uczniów największą korzyścią nie będą nagrody czy medale zdobywane w Mistrzostwach, ale wiedza i umiejętność rozwiązywania problemów, które pozwolą odnosić prawdziwe sukcesy w dorosłym życiu.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Zmiany ustawień dotyczących cookies można dokonać indywidualnie w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.